Monday, March 3, 2014

صادرات خودرو به شیخ نشین ابوظبی - 1353 خورشیدی...

صادرات خودرو به شیخ نشین ابوظبی - 1353 خورشیدی...
.
واردات خودرو از همان شیخ نشین نزدیک به چهل سال بعد...
.
خودروهای صادراتی شرکت سهامی سیتروئن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تولید داخلی  که شامل خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس بود.
.
این شرکت با شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران در سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذاری شد و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره‌برداری رسید.
این شرکت تولید نخستین فراورده‌های خود را که شامل وانت آکا و سواری ژیان بود با روش کاملاً دستی آغاز نمود. پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع محصولات شرکت افزوده شد و نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ با حذف کلمه سیتروئن از انتهای نام فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» به نام اختصاری (سایپا) تغییر یافت



Photo: ‎صادرات خودرو به شیخ نشین ابوظبی - 1353 خورشیدی...
.
واردات خودرو از همان شیخ نشین نزدیک به چهل سال بعد...
.
خودروهای صادراتی شرکت سهامی سیتروئن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تولید داخلی و بومی بودند و در جهت منافع ملی ایران تولید و صادر میگردید که شامل خودروهای ژیان مهاری و ژیان پیکاب در مدل‌های معمولی و دولوکس بود.
.
این شرکت با شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران در سال ۱۳۴۴ بنیان‌گذاری شد و در اواخر سال ۱۳۴۷ به مرحله بهره‌برداری رسید.
این شرکت تولید نخستین فراورده‌های خود را که شامل وانت آکا و سواری ژیان بود با روش کاملاً دستی آغاز نمود. پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع محصولات شرکت افزوده شد و نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ با حذف کلمه سیتروئن از انتهای نام فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» به نام اختصاری (سایپا) تغییر یافت.
.
تاریخ در تصویر‎

No comments:

امتیاز بدهید