Saturday, May 4, 2013

گوگوش

****************************

******************

خانم فائقه آتشین "گوگوش" در 18 بهمن 1331شمسی مطابق با 7 فوریه 1951 میلادی (و به نقلی دیگر در سال 1328شمسی ) در خیابان سرچشمه در جنوب تهران متولد شد. برخی نوشته اند که پدر او صابر و مادرش فائزه از آذربایجانی هایی بودند که از شوروی سابق مهاجرت کرده بودند اما برخی می گویند پدر او اهل سراب تبریز بود که به تهران آمد و ساکن شد.





"گوگوش"کلمه ای است ارمنی و نام مرد است می گویند وقتی گوگوش خیلی کوچک بود یک خانواده ارمنی همسایه آنها بودند که پسری به نام گوگوش داشتند .خانم آتشین ،"گوگوش" از این نام خوشش آمد و به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد. گوگوش : "پدرم صد در صد در زندگی من تاثیر مستقیم گذاشت. او بود که تصمیم گرفت دختر سه سالشو بذاره روی صحنه و به عنوان پارتنر آکروبات بازی خودش انتخاب کنه قبل از اینکه روی صحنه منو بذاره آواز بخونم." خوانندگی گوگوش دچار وقفه شد و در سال 1379او دوباره در کانادا خوانندگی کرد. هنوز بخش مهمی از زندگی هنری گوگوش ناگفته باقی مانده و آن سبک و نقش او در موسیقی و خوانندگی است و تاثیری که بردلها گذاشت. مرحوم محی الدین عالم پور نویسنده کتاب "روزگار تلخ و شیرین گوگوش": "گوگوش خدمتش را در راه هنر انجام داد خیلی صادقانه از ته دل و صمیمانه و بدون ریا.او مکتب هنری ویژه خود را ایجاد کرد تکمیل نمود زیرا از سه سالگی روی صحنه بود آواز خواند نقش آفرید و روح مردم را با صدای دلنشینش نوازش داد و به دل و دیده مردم نشست.سعادت خودش وبهترین سالهای زندگی اش را برای هنر قربانی کردو به قله مقصود رسید بلی رسید و اکنون باید در این قله پیروزی جاودان بماند

*********************

آقای محمود خوشنام کارشناس موسیقی: "گوگوش به یقین چهره ی استثنائی موسیقی پاپ ایران است. او تنها صدای خوش ندارد. دریافت شعر و آهنگ و تفسیر سازگار آن ها از مهارت های ویژه ی او است. به جرات می توان گفت که در طی 40 سالی که از حضور او بر صحنه ی مو سیقی پاپ ایران می گذرد همتای همسنگی پیدا نکرده است. آن ها نیز که از او تقلید کرده اند در همان حد مقلد باقی مانده اند!"

اما گوگوش پس از شوهر کردن دوباره با مسعود کیمیایی از ایران خارج شد و بعد از چند وقت خبر کنسرت او در همه جا پیچید و با استقبال بی نظیر مردم از او شروع موفقیت امیزی را اغاز کرد او با خوندن ترانه های قدیمی خودش به مردم ثابت کرد که هنوز شاه ماهی هنر ایران هستش و حالا حالا ها کسی این به این عنوان نمیرسد .



اما حرف حدیث ها سر بچه گوگوش هنوز ادامه داره و مشکل اصلی سر اینکه واقعا کامبیز پسر چه کسی هستش شوهر اول دوم سوم یا محصولی مشترک از چند نفر ؟ در این وسط شما پیدا کنید پرتقال فروش را ؟

No comments:

امتیاز بدهید