Wednesday, July 2, 2014

مطهری

‏شیخوخیت محافظه کاران
یکی از ویژگی های محافظه کاران که همان اصولگرایان و همان راست ها باشد، این است که همه ضعف های خودشان را می بینند جز ضعف اصلی. یک جورهایی شبیه مایوی دو تکه اند که همه چیز را نشان می دهند جز چیزهای اصلی، حالا تا من مایو گفتم فردا علی مطهری می خواهد یک چیز چسبان که حجم را نشان می دهد نام ببرد و آمار را هم جزو حجاب محسوب کند. ولی گذشته از موضوع علی مطهری این نکته مهم است که به نوشته وب‌سايت «نامه نيوز» پايان دوران «شيخوخيت» محافظه‌کاران فرارسیده است. 
این وب سایت عواملی مانند «درگذشت حبيب الله عسگر اولادی، بيماری آيت‌الله مهدوی کنی، سکوت تلويحی آيت‌الله يزدی، ساز ناکوک آيت‌الله مصباح يزدی و قهر ناطق نوری» را عامل پایان شیخوخیت محافظه کاران دانسته است. البته ممکن است این مسائل هم در پایان « شیخوخیت» محافظه کاران که احتمالا ترجمه عربی همان « هژمونی» فرانسوی است، نقش داشته باشد، ولی اصل قضیه اینها نیست. اصل قضیه خیلی ساده تر است. 
محافظه کاران ایرانی وقتی دولت بازرگان سرکار آمد گفتند « بازرگان لیبرال آمریکایی است، اگر دولت دست ما بود ایران بهشت می شد.» وقتی بنی صدر رئیس جمهور شد، گفتند: « بنی صدر ناتوان و بی عرضه و ضد انقلاب است و اگر دولت دست ما بود کشور را با قدرت اداره می کردیم.» بعد که بنی صدر با مجاهدین رفت و محمد علی رجایی روی کار آمد، تا رجایی بیاید دهانش را باز کند شد یک ماه  و دفتر ریاست جمهوری منفجر شد و رجایی هم کشته شد. وقتی خامنه ای رئیس جمهور شد و موسوی نخست وزیرش شد، نصف دولت دست محافظه کاران بود و آنها می گفتند موسوی چپ است و ما فقط نصف دولت را داریم و موسوی حرف ما را گوش نمی کند. اگر همه دولت دست ما بود ایران گلستان شده بود. بعدا هاشمی آمد سر کار و محافظه کاران یکی دو سالی به به و چه چه کردند و بعد از سه سال گفتند هاشمی عملگراست و نه اصولگرا و دیدگاههایش مخالف انقلاب است و به میراث امام خیانت کرده و اگر دولت دست ما بود الآن ایران شده بود سوئیس اسلامی و حیف که ما قدرت نداریم. بعد هم که خاتمی رئیس جمهور شد از همان سال دوم زدند توی برجک اصلاح  طلبان و اصلاحات و گفتند « اصلاحات شکست خورده و اصلاح طلبان یک مشت غربزده خائن جاسوس خودفروخته فلان و بهمان هستند و اگر ما دولت را در دست داشتیم، الآن ایران شده بود ژاپن اسلامی و بهشت مجسم.» 
بالاخره دولت احمدی نژاد با همت همه محافظه کاران و اصولگرایان و روحانیت و سپاه و بسیج و همه حامیان پابرهنگان و انقلابیون تشکیل شد. نتیجه هم  همین شد که می بینید. حالا هم به جای اینکه محافظه کاران بپذیرند که حکومت جمهوری اسلامی مورد نظر رهبری و اصولگرا همین می شود که زمان احمدی نژاد بود و حاصلش دزدی، رشوه، فساد، انحطاط اخلاقی، انزوای سیاسی، بحران اجتماعی، کشتار مردم به دلیل محیط زیست آلوده و همه این چیزها بود، دنبال دلایل دیگری می گردند که بگویند ما نبودیم. برادر من! شما بلد نیستی برقصی چرا می گوئی اتاق کج است؟‏

No comments:

امتیاز بدهید