Monday, September 23, 2013

فرزانه داوری: هنرمندان با هنر خود نقش مهمی در فرهنگ جامعه ایفا می کنند

فرزانه داوری: هنرمندان با هنر خود نقش مهمی در فرهنگ جامعه ایفا می کنند

فرزانه داوریفرزانه داوری

این کاری که شما به مدت 2 سال هست، انجام می دهید، از نظر من یک شوک بود و هست. چون خیلی ها می توانستند خیلی قبل این کار را بکنند. از نظر من که هنرپیشه سینما هستم، کار بسیار تازه ای هست و کسی را هم ناراحت نمی کند. به هر حال قدیمی ها چیزی هست که برای همه ماست. واقعا همه ما روزی قدیمی می شویم. فعالیت شما چه دانسته و چه نادانسته به خاطر عشق و علاقه شما به هنر بوده است. به نظر من کار شما ماندگار هست و واقعا کاری کردید که در تاریخ هنر ایران می ماند. ما خیلی سایت در دنیا داریم ولی این ارزش دارد که در این شرایط یادی از هنرمندان قدیمی می کنید.

دوست دارم تمام کسانی که هنرمندان قدیمی را دوست دارند، تعهدی هم پیش خودشان از هنرمندان قدیمی داشته باشند. واقعا کسی که در کار سینما می آید، شرف، آبرو، وقت و عمرش را برای مردم می گذارد و تنها انتظار و توقعی که هنرمند دارد این است که مردم فقط دوستش داشه باشند و یادش بکنند و احترام برایش قائل شوند و هنرمند ها را بد نبینند. اگر یک فیلم می بینند، نگویند این، آن است که فلان فیلم را بازی کرد، پس آدم بدی هست!. هنرپیشه فلان نقش را بازی می کند تا آدم های عادی گرفتار یک سری مشکلات نشوند. هنرپیشه آگاهی به مردم می دهد. مثلا بهروز وثوقی در فیلم گوزنها که هروئینی نبود، ولی چقدر تاثیر گذاشت و خودم جزء کسانی بودم که این فیلم بر من تاثیر گذاشت و همیشه خودم را مدیون بازی بهروز وثوقی و مسعود کیمیایی می دانم. امیدوارم مردم برای هنرمندهای کشورشان ارزش قائل شوند. در آخر بگویم عاشق کشورم ایران و عاشق مردمم هستم.

No comments:

امتیاز بدهید