Tuesday, September 24, 2013

كارتون قصه گل‌ها (Flower Stories)

كارتون قصه گل‌ها (Flower Stories)


اين كارتون توسط خانم Kate Canning ساخته شده و تهيه كننده اون هم Terry Harding بوده و در سال 1975 از تلويزيون انگلستان پخش شده و بعد هم به تلويزيون ملي ايران و برنامه كودك رسيده...
تا چندي پيش كساني كه اين كارتون رو توي اينترنت جستجو مي‌كردند، اون رو با كارتون James The Catاشتباه مي‌گرفتند چون شخصيت اصلي داستان در هر دو يكي بود. اما تصاوير و نمونه‌هايي كه از كارتون وجود داشت، همين‌طور آهنگ و تيتراژ اون چيز ديگه‌اي بود. غافل از اين‌كه James The Cat رو بعدها از روي Flower Stories ساخته‌اند و اصلا داستان و شخصيت‌هاي اون به‌جز خپل با اولي فرق داره.
به‌نظر من موفقيت اين اثر نزد بيننده ايراني تا اندازه زيادي مديون صداي زيبا و مخملين گوينده اون يعني آقايهوشنگ لطيف‌پور است كه گويندگي سريال دايي جان ناپلئون را نيز به‌عهده داشتند.
شخصيت‌هاي كارتون در دوبله فارسي ايرانيزه (بومي) شده بودند! پادشاه و ملكه Elf شده بودند پادشاه و ملكه گل‌پريا (البته Elf هم در ادبيات اروپا موجودي است افسانه‌اي كه در جنگل و كوه و تپه زندگي مي‌كند و مراقب گل‌ها و درختان است و ... - داستانش مفصله! - يه چيزي تو مايه‌هاي همون گل‌پري!)، Silk و Lawn (ابريشم و ململ) شده بودند شبنم و نسيم و James هم شده بود خپل!
در ضمن، من با همين خانم Kate Canning تماس گرفتم و ازشون كمك خواستم. ايشون خيلي مهربانانه پاسخ دادند كه ما هم متوجه شده‌ايم كه كارتون قديمي ما در ايران طرفداران زيادي دارد و اثري هم از آن نيست. به همين خاطر با كمك يك فرد ايراني مشتاق در حال ساخت وب‌سايت خاصي براي آن هستيم و قصد داريم هر چه كه به اين كارتون مربوط مي‌شود رابه همراه فعلا دو قسمت از آن در سايت قرار دهيم براي دانلود. البته گفتند كه مي‌خواهيم يك موسسه نيكوكاري ايراني را معرفي كنيم و اعلام كنيم كه دانلود از سايت منوط به كمك به موسسه است(نمي‌دونم چه‌جوري). كار راه‌اندازي سايت هم همين امسال به انجام مي‌رسد و قول دادند كه به‌محض راه‌افتادن سايت من رو باخبر كنند. سايت هم دوزبانه (فارسي - انگليسي) خواهد بود.
اين هم تيتراژ ابتداي قصه گل‌ها يا باغ گل‌ها (خپل):
دانلود


و متن آهنگ زيبايي كه روي تيتراژ خوانده مي‌شود:
On a hill by the town
Near the forest green and brown
Is the house of the Elf King and Queen
And in the garden just behind
The gardener's so kind
That's the flowers grow for him around and everywhere
Daily with his helpers, Silk and Lawn
He works there protected by the mother of pearly walls
Flower stories I will tell to you
Flower stories are green and blue for you
Flower stories I will tell to you
Flower stories for you
ارادتمند،
 

No comments:

امتیاز بدهید