Saturday, August 2, 2008

اعتراض ابی خواننده نسل جوان به فضای موسيقی کشور


ابی گفت : زیبائی و ادا و اطوار هنگام اجرای یک برنامه راز موفقیت یک خواننده است ،نه صدا ...!
ابی خواننده معروف ایرانی و زوج شهرام که چندی پیش برای اولین بار در یک فستیوال خارجی شرکت کرده و بادست پر نیز به ایران آمد طی یک گفتگوی اختصاصی به خبرنگار ماگفت که زیبائی راز موفقیت یک خواننده را تضمین می کند نه داشتن صدای خوب !
ابی گفت : نظیر این مسئله را امروزه در موسیقی ایرانی به وضوح شاهدید. خواننده هایی که فقط به زور زیبایی و ادا و اطوارهایشان خود را به مردم غالب می کنند و غیر از آن هیچگونه صدائی ندارند .
این گروه خواننده ها برای خودشان پول و شهرت زیادی نیز بهم زده اند ،مدیر برنامه دارند و هرروز دهها هزار تومان از بوتیک های خارجی لباس می خرند و برای دیدنشان هم باید از هفت خوان رستم گذشت !
ابی گفت : موسیقی جوان پسند ما خوشبختانه جایش را در میان مردم باز کرده و توانسته طرفداران زیادی نیز دست و پا کند .اما این مسئله خطراتی نیز بهمراه دارد از جمله اینکه نباید هر چیزی را بعنوان موسیقی به خورد مردم داد وایجاد بدبینی کرد .متاسفانه بعضی ها درحال حاضر بدجوری از استقبال مردم سوءاستفاده کردند .آنها اغلب آهنگ های خودشان را اینطرف و آنطرف می کنند وبا هزار شعر بی ربط به خورد مردم میدهند .
ابی در مورد خوانندگان مورد علاقه اش گفت : سهم شماعی زاده را در بوجود آوردن موسیقی امروز ایرانی نباید نادیده گرفت .او آدم باسوادی است که موسیقی را خیلی خوب می فهمدو این بینش را کمابیش در اغلب کارهایش به وضوح می بینید .
گوگوش نیز جزو معدود خواننده های زن ایرانی است که علاوه بر شناخت اجرای خیلی دلچسبی دارد .
ابی در مورد شرکت در فیلمهای ایرانی گفت : راستش تابحال سینما را جدی نگرفته ام واگر کاری نیز در این زمینه انجام دهم بخاطر تنوع است .همان چیزی که اغلب خواننده های معروف دنیا انجام می دهند .من هرگز خوانندگی را فدای بازی در فیلم نمی کنم .اگر کاری انجام دهم حتما چیزی است که به آن ایمان دارم .مذاکراتی شده است و بقراری در فیلم تازه امیرمجاهد بازی خواهم کرد .
مجله ستاره سینما / شماره 170 / بهمن ماه 1355



No comments:

امتیاز بدهید