Tuesday, July 29, 2008

رقص فردين


فردین بلاخره رقصید و آواز خواند (قسمت آخر )


....به همین هنگام ما بطور خیلی خصوصی از ماجرای مزبور مطلع شدیم و وقتی جریان را با ژورک و فردین در میان گذاشتیم آنها ناچار به افشای آن شدند ومادر طی دو شماره حرفها و دلایل هردو طرف را منعکس نمودیم .
آخرین خبری که در ماه قبل داشتیم این بود که ژورک برای اینکه فردین را برای بازی در ادامه فیلم راضی نماید مجبور می شود موضوع عدم اجرای تعهدات اورا نسبت به قرارداد فی مابین از طریق مراجع قانونی مورد تعقیب قرار دهد .حتی وکیل او پرونده ای در این مورد تنظیم می کند و شکایت نامه ژورک را به قاضی دادگستری در این مورد تسلیم می نماید .
هنوز شکایت مزبور در نوبت رسیدگی بود که هفته گذشته مطلع شدیم پرونده دعوا از طرف ژورک مختومه اعلام و از دادگستری پس گرفته شده است .وقتی با ژورک تماس گرفتیم خبر فوق را تایید نمود و اظهار داشت بلاخره با پادرمیانی دوستان فردین بخاطر حفظ منافع تهیه کننده حاضر به بازی در این صحنه شده است .
بلافاصله ساعت و روز فیلمبرداری این صحنه جالب را از او گرفتیم ودر لحظه مقرر خبرنگار ستاره سینما تنها خبرنگاری بود که هنگام فیلمبرداری این صحنه در استودیو حضور داشت .
بلاخره کلید دوربین زده می شود و در حالیکه آواز آشنای ایرج بگوش میرسد فردین با آن فرم مانوس و دلپذیر خود به اجرای نقش میپردازد .وقتی صحنه خاتمه می یابد ژورک بی اندازه راضی و خوشحال است .
یکبار دیگر ژورک و فردین همدیگر را در آغوش می گیرند وکارگردان بعنوان تشکر صورت بازیگرش را می بوسد –و فردین هم از اینکه آن گذشته های شیرین برای وی مجسم و زنده شده بود ازته قلب خوشحال بود .
وقتی ما فکر می کردیم که خوب همه ماجرا به خوشی و خرمی خاتمه یافته است و کار فیلمبرداری این صحنه تمام شده ،ژورک سر تازه ای را برای ما فاش نمود وآن اینکه صحنه دیگری هم در فیلم هست که فردین باید بخواند و برقصد .پرسیدیم که آیا فردین از وجود آن صحنه اطلاع دارد ؟
جواب داد :
-بله او میداند و گفته است وقتی قرار شد عهدم را بشکنم چه یک صحنه چه چند صحنه دیگر فرقی ندارد .وبدین ترتیب یکبار دیگر فردین در آن کسوت مورد درخواست علاقمندان خود فرو می رود و تیپ و کاراکتر شاد و خندان خود را مجسم می نماید وپیش بینی می شود که این تجدید خاطره مورد استقبال جماعت تماشاگر دائمی سینمای ما قرار گیرد .
پایان
موخره :فیلم جوانمرد که درباره آن بحث شد یکی –دو سال پیش دیده ام .از ملودرام های خوش ساخت سینمای فارسی است که در آن غیراز فردین ،مرجان و زکریا هاشمی (درنفش احمد ننه جیگرکی )به ایفای نقش می پردازند و ترانه معروف می زدم و لولم .مستم و شنگولم و...عشقم کشیده اینجوری باشم .خوبه که آدم عشقی باشه داشم !توسط ایرج خوانده شده و فردین هم لب خوانی کرده است .این ترانه تقریبا یکی –دو دهه پیش توسط احمد آزاد بازخوانی شده است .

No comments:

امتیاز بدهید