Tuesday, July 29, 2008

ایرج قادری :دل من دل ارزانی نیست که بهر کسی بسپارم



من برای امل ساین احترام قائلم ولی عاشق او نیستم


اگر خاطرتان باشد در یکی از شماره های گذشته نوشتیم که ایرج قادری هنگام بازی و کارگردانی یک فیلم که با امل ساین همبازی است .دل به او سپرده و عشقی پرشور میان آندو بوجود آمده است .اینهفته عکس های از این رابطه صمیمانه بدستمان رسید و وقتی مسئله عشق ایندو را با قادری مطرح کردیم .بطورجدی تکذیب کرد وگفت :-دل من دل ارزان قیمتی نیست که بهرکسی بسپارم .مگر دل ،دل گوسفند است که سه تومان ارزش داشته باشد ؟.من برای امل ساین احترام قائلم فقط بعنوان یک همکار ...ممکنست که ما دوستی صمیمانه ای داشته باشیم اما مطمئنا از عشق خبری نیست .حقیقت اش من دیگر گرد این مسائل نمی گردم .تنها عشق من پسرم بود که او هم از دست رفت .ازآن پس دیگر به عشق فکر نکردم .من با همه همکارانم صمیمی هستم .گاهی البته این صمیمیت بدجوری تعبیر می شود .تازه مگر بصرف همبازی شدن بایک هنرپیشه میتوان عاشق شد ؟اگر اینطور باشد من باید بارها عاشق شده باشم !
به قادری گفتیم که عکس های شما صمیمانه تراز صمیمانه است !در این باره چه میگویی ؟قادری لحظه ای مکث کرد و گفت از جانب من هیچ مسئله ای نبوده ،البته امل ساین شور و حرارتی در این ابراز صمیمیت بخرج میداد .اما باور کنید که من تنها
حرفه ام برایم مهم است ویا من فقط فیلم می سازم وبه کارهایم فکر می کنم .آن تب و تاب سالهای گذشته را ندارم .دنبال جنجال و ماجراجویی نیستم .شاید امل ساین بی میل نبود مسئله عاشقانه ای را پیش بکشد اما از سوی من هیچ عکس العمل مثبتی ندید .
درباره استعداد بازیگری این خواننده ترک پرسیدیم واینکه آیا او به خاطرشهرتش به سینما آمده یا استعدادش هم مطرح بوده است .
قادری پاسخ داد :امل ساین زن هنرمندی است ودارای استعداد خوب بازیگری است .اینراهم اضافه کنم که او تا قبل از آمدن به ایران دارای این شهرت نبود .اما امروزه شهرت بسیاری دارد .پرسیدیم که ممکنست بگویی چرا عکس های که از شات دونفره شان گرفته شده، دارای یک شور و حال عاشقانه است .
قادری در جواب خندید و تکرار کرد که حالت ما صمیمانه است نه عاشقانه .
بهرحال با وجود این تکذیب ضمنی شایعه سازان همچنان در وجود یک رابطه عاشقانه میان آن دو اصرار می ورزند .

مجله ستاره سینما /شماره 218 /سال 1355

توضیح :کسانی که دوران قبل از انقلاب را بخاطر دارند خوب یادشان است که هنرمندان کشور ترکیه برای آنکه کسب ثروت و محبوبیت نمایند به ایران می آمدند که امل ساین یکی از اینها بود که وقتی به ایران آمد ضمن بازی در یک فیلم بنام
«سرسپرده »بابازی و کارگردانی ایرج قادری ترانه معروف " گل سنگ "را که مرحوم هایده و ستار اجرا کرده بودند،خواند بخاطر لهجه ترکی او در خواندن این شعر به فارسی چیز بامزه ای از کار درآمده بود .

No comments:

امتیاز بدهید