Tuesday, July 29, 2008

رقص و زيبايی اندام (۱)


فهیمه هلا صفی
متخصصین زیبائی و رقاصه های عربی می گویند:

خانمها، اگر میخواهید زیبایی و تناسب اندام خود را حفظ کنید ،هرروز در خانه تان 15 دقیقه رقص شکم اجرا کنید ! (قسمت اول )

دو رقاصه ایرانی می گویند:هرگز چاق نمی شویم برای اینکه رقص شکم می کنیم

یک رقاصه مصری که در تهران است می گوید :ما نا دلتان می خواهد برنج و چربی می خوریم ،اما در مصر همه خانمها اندام مناسبی دارند

همانطور وقتی خانمهای ایرانی جشن خانوادگی دارند باهم باباکرم می رقصند ،زنان و دختران مصری هم در خانه هایشان رقص عربی انجام میدهند !

هفته گذشته یک متخصص زیبائی در لندن اهلام کرد که اگر خانمها میخواهند تناسب و زیبائی اندام خود را حفظ کنند و چاق نشوند ،بهتر است روزانه 10 الی 15 دقیقه در خانه خود رقص شکم و رقص عربی اجرا کنند و مسلم بدانند که چاق نخواهند شد و زیبائی و تناسب اندام خود را سالهای سال حفظ خواهند کرد .
در این میان یک رقاصه رقص شکم در مجله « ویکند » چاپ لندن دستوراتی به خانمهای انگلیسی داد که چگونه در خانه هایشان بجای نرمش ،رقص شکم انجام دهند و لاغر شوند ...
وجالب است که چند روز قبل نیز دز آمریکا یک متخصص زیبایی چنین مطالبی اظهار داشت وگفت : زندگی ماشینی باعث می شود که خانمها چاق شوند و زیبایی اندام خود را از دست بدهند .بهترین کار برای حفظ زیبایی اندام رقص عربی و رقص شکم است .
یکیاز خبرنگاران ما سراغ چند رقاصه ایرانی و یک رقاصه مصری که در تهران است رفت تا نظر آنها را سئوال کند و این گزارشی است از خبرنگار ما و نظرات رقاصه ها !

* * * * * *

زیبائی و تناسب اندام ...این همان چیزی است که فکر وخیال بیش از 90 درصد زنان و دختران سراسر جهان را به نسبت کم و زیاد بخود مشغول داشته است و انکار نباید کرد که در مورد زیبائی اندام چاق یا لاغر بودن ،آقایان هم دست کمی از خانمها ندارند ودر هر فرصت کوتاهی با پناه بردن به حمام های سونا ،نرمش های صبحگاهی وماساژاز تناسب اندام خود غافل نیستند .نخوردن غذاهای پرچربی ،لب نزدن به شیرینی جات ،خوردن زیاد سبزی و گوشت ،شبها شام میل نکردن وچندین دستورالعمل دیگر در این ردیف یکی از روش های ساده و رایج برای حفظ زیبائی وتناسب اندام و چاق نشدن می باشد که هر خانمی پس از چند ماه پیروی کردن از این دستور العمل ها موفق می شود چند کیلویی از وزن خود بکاهد .ولی فقط بیست تا سی روز پیروی نکردن از این روش کافی است تا وزن های کم شده به جای خود باز گردد .این نظر کلیه متخصصین و مربیان زیبائی اندام می باشد .عده ای از خانم های اروپایی و امریکایی اخیرا روش تازه ای برای حفظ زیبایی اندام خود و جلوگیری از چاق شدن های بی مورد انتخاب کرده اند که این روش جدید رقص شکم می باشد .
رقص شکم یکی از رقص های اصیل شرقی است که این رقص بیشتر در کشورهای عربی بخصوص مصر رواج دارد .وقتی خانمی به رقص شکم می پردازد ،تمام اعضای بدن او از انگشتان پا گرفته تا انگشتان دستش تکان میخورد .این رقص فیگورهای خاصی که جزو قانون رقص باشد ،ندارد .و رقصنده ای که با یک آهنگ عربی به اجرای این رقص میپردازد اگر استعداد کافی در این مورد داشته باشد هنگام رقص هر حرکتی که خودش لازم بداند انجام میدهد .
هفته گذشته من به سراغ 2تن از رقاصه های تهران (نادیا و فهیمه )ویک رقاصه مصری بنام (هلا صفی )که اخیرا به تهران آمده است رفتم .البته از آنجا که هرکس بطور طبیعی از حرفه و هنر خود تعریف خواهد کرد و هر خبر جالبی راهم در مورد آن تایید می کند این 3 خانم رقاصه با تاکید اظهار داشتند که :بله ،اگر خانمها در خانه شان روزی 10 تا 20 دقیقه به رقص شکم بپردازند تناسب اندام آنها همیشه در حد ایده ال خواهد بود که البته ما خودمان (خبرنگاران )هیچ نظری در این مورد نداریم ولی اگر آقایان و خانمهای پزشک متخصص و دست اندرکاران انستیتو های زیبایی اندام حرفهای تازه ای در این مورد داشته باشند توصیه های آنان را نیز چاپ خواهیم کرد
« نادیا » که 28 سال دارد واز 11 سال پیش تابه حال به رقص عربی پرداخته می گوید :
- من نمی توانم این موضوع را که رقص شکم جای هر رزیمی را برای لاغرشدن و تناسب اندام می گیرد ثابت کنم ،ولی میخواهم این را بگویم که : من همیشه هرنوع غذایی که بگویید برای تنایب اندام مضر می باشد می خورم .میگویند اگر کسی بین غذا آب بخورد شکمش بزرگ می شود .من تا 4 الی 5 لیوان آب بین غذا نخورم ،نمی توانم بخوبی غذا بخورم .ولی با اینحال هیچ وقت نشده است که بیش از حد چاق بشوم و شکمم بزرگ بشود یا بر اندامم چین و چروک بیفتد و فکر می کنم دلیلش هم همین رقص شکم است که من هر شب بطور متوسط بیست دقیقه آن را انجام میدهم .من همانطور که گفتم نه رزیم غذایی دارم ونه اینکه هیچ وقت ورزش یا نرمش می کنم وبه دلیل اینکه شبها تا دیر وقت کار می کنم هر روز تا ظهر میخوابم .

پایان قسمت اول

مجله اطلاعات هفتگی /شماره 1766 / آبان ماه

No comments:

امتیاز بدهید