Tuesday, July 29, 2008

سينمای ايران و سکس در گذشته


ستاره های تازه سکسی سینمای ایران چه کسانی هستند


برهنه تا ظهر با سرعت
(قسمت اول )

زن سرچشمه لذت مرد!است
«البرت آلیس »

موجی از سکس در سینمای اروپا و آمریکا در جریان است این موج از خود زندگی و مظاهر آن ریشه گرفته وبشر امروزی را درخود غرق کرده است .
سکس به مفهوم نجواکننده و محرک آن دامنگیر جوامع مختلف بشری شده وبا سرعت دارد جای وسیعی در زندگی بشر گناهکار و سرگردان قرن بیستم پیدا می کند .
باید گفت گرچه سکس لازمه زندگی و دوام بقای اجتماعات انسانی است ،اماباید به چه صورتی اثرات خود را در تمام مظاهر معنوی و مادی زندگی یک انسان باقی بکذارد .؟
جواب به این سئوال تا حدودی مشکل است ، اما آنچه مسلم است این که امروزه پدیده های سکسی که مسخرکننده عقل و ذهن بشر امروزند ،اورا دارند یکسره به فنا سوق می دهند .بشر هر روز از روز قبل بیشتر احتیاج به لذت بردن از وجود « زن »در خود احساس می کند وخیلی زیاد میخواهد از سرچشمه لذت زن سیراب گردد .
عجین شدن بشر امروز با سکس ،بی شک ریشه در وجود زن دارد و این رابطه ای است مستقیم .در گذشته سکس حالت تودار و پوشیده ای داشت ،ولی به مرور از آن حالت معصومانه خارج شد و بصورت یک پدیده بی پروا و گستاخ جلوه نمود .
لاجرم این پدیده در سینما نمود بیشتری پیدامی کند،خصوصا آن که بتوان آنرا از طریق زرق و برق ها و صحنه های پر جذبه سینما عرضه کرد ،این هم برای تماشاگران حریصی که امروزه جز به سکس به چیز دیگری در مورد سینما نمی اندیشند .
سینمای امروز ،سینمای سکس بی پروا و هرزه شده است و فیلم سازان هر لحظه در کار خود جلوتر می روند و با آگاهی به نیاز تماشاگر امروز به وجود سکس در فیلمها ،این خوراک را هر روز رنگین تر ،بی پرواتر ،و هرزه تر به او عرضه می کنند .
این مورد اکنون به سینمای ایران نیز نفوذ کرده است .گرایش سینماگران ایرانی به سکس وبی پروایی در نشان دادن اندام برهنه ستاره ها ،نماینده این واقعیت است که جز با این کار با وسیله دیگری نمی توان کیفیت فیلم ایرانی را بهبود بخشید !شاید فروش سرسام آور چند فیلم سکسی خارجی که به این مسائل با دید گسترده تری نگاه می کرد ،در پیدایی این وضع برای سینمای ایران موثر بوده است ..
اماسینماگران ایرانی فقط تقلید نمایشنامه ای از سکس در فیلم هایشان به عمل می آورند،یعنی سکسی که عرضه می کنند پخته و بجا و در خدمت داستان نیست و بر عکس فرنگی ها که ضرورت داستان حکم می کند که فلان ستاره خارجی در صحنه هایی عریان بشود ، فیلمسازان ایرانی بدون دلیل ستاره ها را لخت می کنند و جلوی دوربین می فرستند .
تا قبل از نفوذ سینما گران جوان وبه اصطلاح موج نوئی ها به سینمای ایران ،سینماگران ما جرات لخت کردن ستاره ای را نداشتند اما با فیلم "قیصر " این رسم برهم خورد و از آن پس شیوه تازه ای جایگزین سبک گذشته شد .تا این زمان فقط قسمتی از پاها ویا نیم تنه لخت ستاره ای را نمایش می دادند .
اما همانطور که گفتیم با فیلم قیصر وضع عوض شد .صحنه های تجاوز و خشونت که لازمه اش لخت کردن کامل ستاره ای در فیلم هست ،باب شد .
وحالا کار بجائی رسیده گه فیلمسازان بدون دلیل صحنه های سکسی در فیلم خود می گنجانند .
باگذشت زمان ،پدیده های سکسی سینمای ایران دائما رو به افزایش می گذارد و هر روز ستاره تازهای جلوی دوربین ظاهر می شود که سرا پا لخت می گردد .
زمانی بود که فروزان سمبل سکس و زیبائی در فیلم های ایرانی بود وتا یکی دو سال گذشته ،فروزان همچنین در این زمینه بی رقیب بود ،اما از یکسال گذشته موجی از ستارگان جدید و هوس انگیز در سینمای ایران نمودار شده اند که بسرعت لخت می شوند و ابائی از این کار ندارند !
بعد از فروزان «ایرن »است .ایرن گو اینکه اولین بار با فیلم « قاصد بهشت »سینه هایش را عریان کرد ،اما در جند سال گذشته که این ستاره چشم عسلی ارزش های سکسی وجودش را نشان داد ه ودر چند فیلم مثل « بلوچ » و برهنه تا ظهر با سرعت سرتا پا عریان شده است .
سالی بود که ستارگان سکسی سینمای ایران کسانی چون :فرانک ،ثریا بهشتی ،مژگان ،سارا ،تهمینه ،ویکتوریا ،کتایون و سهیلا بودند .اینان نیز بنوعی خواستار داشتند و هر کدام در فیلمها لخت می شدند ،ولی البته نه به این بی پروائی و گستاخی ستارگان امروز سینمای ایران .
بعد با گذشت زمان ستاره های دیگری ظاهر شدند ،چهره هایی همچون : مرجان ،ارغوان ،مرسده کامیاب ،لی لی ،مهناز ،زری خوشکام ،ژاله سام ، نوری کسرائی ،جمیله واز این ستارگان چند تائی هنوز پابرجا هستند و هر وقت فرصتی باشد ،یعنی بقول خودشان داستان اقتضا کند ،باز هم در فیلم ها لخت میشوند .اما بیشتر شان به این مو ضوع اعتقاد دارند که ستاره های سکسی خیلی زود شهرت خود را از دست میدهند و فراموش می شوند .
این ستاره های نسبتا قدیمی ولی هنوز معروف معتقدند که ستاره های تازه برای تثبیت موقعیت خویش در سینمای فارسی دست به چنین کارهائی میزنند و گرنه مردم از ستاره های جدی بیشتر استقبال می کنند .

پایان قسمت اول

No comments:

امتیاز بدهید