Tuesday, July 29, 2008

عشق بازی اکیدا ممنوع است ! (قسمت آخر )



جودی اشتاین 16 ساله بنیانگذار نهضت آزادی زن در دبیرستان نیویورکی «موزیک و هنر»به خبرنگار "نیوزویک "در این هفته گفت :« من در چهل و هشت ساعت بیست و شش و بیست و هفت اوت با هیچ پسری «رانده وو » نخواهم گذاشت و به همه دخترهای مدرسه گفته ام که قرارهای خود را در این مدت فسخ کنند .در این چهل و هشت ساعت هیچ دختری با هیچ پسری عشق بازی نخواهد کرد و هیچ حلقه ای به انگشت هیچ دختری فرو نخواهد کرد !
بسیاری از رهبران نهضت اعتصاب پایان اوت ،استادان زن دانشگاه های آمریکا هستند .درکنار آنها روزنامه نگاران نیز مشاهده می شوند که پرحرارت اند .بسیاری از اینان تند روی را از حد گذرانده اند .
خانم "دون بار "که یکی از تئوریسین های نهضت جدید است ،همه عواملی را که زن را به مرد پیوند می دهد به باد انتقاد می گیرد .عواملی که او در این میان ذکر می کند ،عبارتند از :ازدواج ،بچه ،عشق و سکس .او ازدواج و مادری را به باد تحقیر می گیرد و مرتب مقالات تحلیلی در باب نیاز به چشم پوشی از سکس و عشق می نویسد ،و وسایلی را که مردان برای برده سازی زنان بکار می برند به تازیانه انتقاد می گیرد .
او می خواهد قراردادهایی که هنوز زن را اسیر مرد می کند بهم بخورد و می خواهد به زن اجازه داده شود بعنوان یک شخص جداگانه و مساوی عمل کند .به عبارتی دیگر او میخواهد کانون خانواده بهم بریزد ،ولی عشق و سکس در شرایط مساوی بین زن و مرد برقرار باشد .
او عقیده دارد در شرایط کنونی ،زن یک شیئی سکسی است .زاده می شود که عروسک مرد باشد .نقش جنسی زندگی اورا محدود و مشخص می کند و وی را از برخورداری از امکانات بی حدی که در اختیار مردان است ،محروم می سازد .
او حتی از دختربچه ها خواسته است که دیگر عروسک بازی نکنند ،زیرا معتقد است که بچه داری وظیفه زن نیست .
به عقیده او زن می تواند نابغه ریاضی باشد ،نابغه هر رشته ای باشد .وی به مادرانی که به دخترهای نوبلوغ خود می گویند «حالاکمی روژ بمال و یک بوی فرند پیدا کن » سخت حمله می کند .
البته نظرات تند این زن مورد قبول جامعه همه زنان آمریکایی نیست .با اینهمه او در همه زنان نفوذ دارد .او می گوید :«دیگر نباید از زنان بعنوان همسر فلانی و مادر فلانی نام برد .هرزن خودبخود هویتی دارد و نباید به هیچ چیز بستگی داشته باشد جز به خودش .»

* * * * *
زنانی که در دانشگاه های آمریکا درس میدهند ،در این روزها به همه دخترهای دانشجو سفارش روزهای بیست و شش و بیست و هفت اوت را می کنند و می گویند :«مبادا با پسرها عشق بورزید ،مبادا قرار بگذارید ،همه در خانه بمانید .»
اکنون دست های ظریف دخترهای آمریکایی دفترچه قرار و مدار های عاشقانه را می گشایند و روی روزهای 26 و27 اوت ،خط قرمز می کشند .در این روزها هیچ لبی نباید لبی را بساید و هیچ بدن زنانه ای نباید با بدن مردانه ای تماس یابد و هیچ لبخندی نباید برروی هیچ مردی زده شود .
تندروان نهضت زنانه آمریکا این روزها پیشنهادهای عجیبی میدهند .یکی از آنها که «لسلی راسل »نام دارد و کتاب های "زن و زیست شناسی "و "زن و کار "را نوشته است ،بیست و نه سال دارد و صاحب دو پسرخردسال است .او پیشنهاد کرده که زنها دیگر با مردها همبستر نشوند و برای رفع نیازهای خود از مردان چشم بپوشند .خانم راسل یک مدرسه شبانه برای دخترها باز کرده است ودر آن روش های مبارزه سیاهان را برای استفاده در نبرد با مردان آمریکایی به دخترها می آموزد .
او در این مدرسه به دخترها « جودو »،کاراته ،شمشیربازی ،و انواع روش های دفاع مردانه را برای ستیز با مردان یاد میدهد .
زن دیگری که نهضت کنونی را رهبری می کند خانم «تی گریس آنکینسون » ،باریک اندام ،سخت مانند گربه ها ،سی و یک ساله ،سخنگوی جبهه زنان آزادیخواه نیویورک است .او همواره به قرداد ازدواج و بچه داری به چشم بی اعتباری نگریسته و معتقد است که سکس و عشق ستون های اصلی زندگی زن نیست ،بلکه اجزای کوچکی از آن است .
وبلاخره باید از خانم «جو فریمان » یاد گرد :بیست و چهارساله ،مورخ تاریخ زن آمریکایی ،ویکی از موثرترین سازمان دهندگان نهضت پایان اوت .
او نخستین روزنامه نهضت جدید را در شیکاگو منتشر کرد .وی معتقد است که همه زن های آمریکایی ضدمرد هستند :«دست به هر زنی بزنی ،فریادش از مردها بر می آید.دیگر نباید زن به عنوان اینکه زن است ،به خاک سیاه بنشیند »

* * * * *
مردهای آمریکایی هنوز تصمیم مخوف پایان اوت را شوخی می پندارند ،ولی زنها از هم اکنون مشت های خود را گره کرده اند و فریاد می زنند : درچهل و هشت ساعت پایان اوت در هیچ اطاق خوابی گشوده نخواهدشد .مردها باید بسوزند تا قدر ما را بدانند .
پایان

No comments:

امتیاز بدهید