Tuesday, July 29, 2008

عشق بازی اکیدا ممنوع است (قسمت دوم )


در روزهای اعتصاب هیچ مرد آمریکایی حق ندارد به زنی بگوید:عزیزم ...ویا همسرش راببوسد .

آنها از مردان انتقام خواهند گرفت و شعارشان این است : به زن مثل شئی ننگرید .زنان را بر صلیب زیبایی میخ نکنید .


...رهبر نهضت اعتصاب عشق در آمریکا و سازمان دهنده بزرگ آن همان «جنبش آزاد سازی زنان است »که جنبشی است «آنتی سکسیت »یعنی مخالف با سکس گرائی .
این جنبش را زن بانفوذ پرجراتی بنام "بتی فریدان "می گرداند .او حریف صدتا مرد است .زور شیر دارد و کلماتش مانند شلیک تیر در فضا می شکفد ودر قلب زنان رسوخ می کند .
اونویسنده کتاب پرفروش «زن فریب خورده »است .اوست که فرودست شدن و پس ماندگی زن آمریکائی را به او ثابت کرده است ،نه باحرف و سفسطه ،بلکه با آمار و آرقام .اوثابت کرده است که شرایط کار و زندگی زنان آمریکائی از سال 1950 به بعد،با سرعت بی مانندی رو به تنزل و فلاکت گذارده است .او می گوید :«وضع ما از سال 1938 هم بدتر شده است .مثلا کارمزد یک زن فروشنده بطور متوسط 43 درصد کارمزد یک مرد فروشنده است ».
او می گوید « سکس گرائی باعث شده است زنان آمریکا بیش از پیش به سوی مشاغل پست رانده شوند .روز به روز تعداد زنانی که به دریافت تحصیلات عالی نایل میشوند کمتر می شود .تازه وقتی مدرک بگیرند ،مدرک به کارشان نمی آید .زیرا در سرتاسر آمریکا ،مردها روی خوشگلی و انحنا های بدن زن حساب می کنند ،نه روی تحصیلات او .
مردها در سرتاسر آمریکا اندازه های بهترین سینه و باسن را از بر هستند !بمحض آنکه زنی را می بینند اول اندازه های سینه وباسن اورا در نظر می گیرند .حتی 255 موسئسه آمریکایی موقع استخدام دخترها ،آنها را برهنه می کنند .ودر بسیاری دیگر از شرکت ها همبستری با عروسک ها شرط استخدام است ،شرط ارتقاء و ترفیع است و شرط تامین آتیه است .
این شرط ها الته روی کاغذ نمی آید ،ولی در عمل تخطی از آنها برای دخترها امکان ناپذیر است .خلاصه سکس در آمریکا معیار همه چیز شده است .تازه به زیباترین زنها و دخترها شغل منشیگری و ماشین نویسی میدهند .
من خودم دیپلم روانشناسی دارم ،به دهها موسئسه که کاری مناسب با تخصص من داشتند رجوع کردم .
اولین رسئوال رئیس کارگزینی در هر شرکت این بود :« ماشین نویسی بلدید یا تند نویسی »؟».
زنها فقط به عنوان منشی استخدام می شوند .تنها زنانی که در یک موسئسه تحت حمایت یک مرد قرار دارند ،ماشین نویسی نمی کنند .تازه همین زنان ،میزان حقوق شان از مردان سیاه پوست هم کمتر است .
خانم «فریدان » ، در این هنگام مثل ببر می غرد :
زن آمریکایی باید جای خود را پیدا کند .این زمان زن آمریکایی چیست ؟رک و راست باید بگویم یک موجود دست دوم ،چیزی که هوس انگیز است و با آن به بستر می روند ،چیزی که وسیله بجه داری ،شیردادن و مراقبت از اطفال است ،چیزی که به ماشین تحریر و جادو می چسبانند ومزدش را هم نمی دهند-زنی بدون افسانه !
ما همه این کارهای مردهای وحشی را انجام میدهیم –نامه شان را ماشین می کنیم ،آشپزی می کنیم ،هر وقت چراغ را خاموش کردند به میل آنها به بستر می رویم ،اما آنها مارا نمی بینند .هیچوقت ما را نمی بینند .نمی دانند که ما وجود داریم .بهمین دلیل است که من اعتصاب داده ام .آنها مدت چهل و هشت ساعت ما را نخواهند دید .بدن زن را نخواهند دید .گرمای تن زن را حس نخواهند کرد .
آری ،زنها دو روز اعتصاب عشق و کار خواهند کرد .ماچندین اعتصاب خواهیم کرد .اعتصاب کار ،اعتصاب مصرف ،اعتصاب خانه داری و اعتصاب تختخواب .پس از این وقتی آقایان به خانه برگردند دیگر خواهند دید که شخصی وجود دارد ،زن وجود دارد وزن را می بیند. اعتصاب 27 و 28 اوت یک سرآغاز است ،سرآغاز برای آزمایش .اعتصاب بعدی طولانی تر خواهد بود ،ماتمام ماه اکتبر را در اعتصاب عشق خواهیم گذراند .
اکنون سازمان های گوناگون زنان در آمریکا که همه از "سازمان آزاد سازی زنان " الهام می گیرند ،سرگرم تهیه مقدمات اعتصاب چهل و هشت ساعته پایان اوت هستند .در روزهای بیست و ششم و بیست و هشتم اوت برای نخستین بار در تاریخ آمریکا صدای تختخواب ها بر نخواهد خواست ،فعالیت آمریکا به نصف کاهش خواهد یافت ،کسانی که در خیابان ها رفت و آمد می کنند واز برابر مغازه ها می گذرند ،مشاهده خواهند کرد که شهرها خلوت شده است .
در این دو روزه در آمریکا ،تنها یک جنس مشاهده خواهد شد ،جنس مرد !زنها را کسی نخواهد دید –دو روز آنها ناپدید خواهند شد .
هیچ زنی ،شغلش هرچه باشد ،سروکارش حاضر نخواهد شد .هیچ زنی از هیچ مغازه ای حتی از اغذیه فروش ها ،خرید نخواهد کرد .و بدین سان تمام مراکز فروش آمریکا مختل خواهد شد .ونیز هیچ زنی در خانه کوچگترین فعالیت مادرانه یا زنانه نخواهد کرد ،مگر کارهای مربوط به نوزادان .
زنها و دختر هایشان در خانه خواهند ماند و شوهران و پسران را از خانه بیرون خواهند کرد .
گوشی تلفن را برنخواهند داشت و درها را بر روی هیچکس باز نخواهند کرد .آنها از مردان انتقام خواهند گرفت و شعارشان این است : به زن مثل شئی ننگرید .زنان را بر صلیب زیبایی میخ نکنید .

پایان قسمت دوم

No comments:

امتیاز بدهید