Tuesday, July 29, 2008

ازدواج ملکه زيبايی ايران در آمريکا

جنجال ازدواج ملکه زیبائی ایران در آمریکا (قسمت دوم )



...درسپتامبر سال 1966،ناگهان «ایوون دانژه » غوغای عجیبی در ایالات متحده بپاکرد .یک روز صبح ناگهان اهالی (لاس و گاس )کارو زندگی شان را رها کردند و با هیاهو توی خیابانها ریختند .آنها بیش از 5000 نفر ازجوان 18 سال تا پیرمرد 80 ساله بودند ودر حالیکه فریاد می کشیدند ،پلاکاردهای بزرگی را با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود :« امریکا ،بدون ایوون دانژه مزه ندارد »_ «بره ایرانی را از ما جدا نکنید » _« هیچکس حق ندارد ایوون دانژه را از آمریکا بیرون کند »و روز بعد ،ناگهان یک فریاد در سراسر ایالات متحده پیچید : آقای جانسون ،شما حق ندارید ایوون را از ما بگیرید !ایوون حیف است ،پرزیدنت !
ماجرا چه بود
در سال 1961 ،ماه بیز که بعنوان تحصیل به آمریکا رفته بود و اینک تحصیل را رها کرده بود ،دیگر حق نداشت در آمریکا بماند .اکنون او برای ماندن در آمریکا فقط یک راه در پیش داشت و آن اینکه به نحوی خود را به تبعیت آمریکا درآورد .
واین ممکن نبود مگر در صورتی که ماه بیز با یک آمریکایی ازدواج کند .این آمریکایی خیلی زود پیدا شد : « هوارد استانلی اتلینگر » ، اودانشجوی فقیری بود که با کارکردن در یک کارگاه آهنگری مخارج تحصیل خود را تامین می کرد .او حاضر شد باگرفتن 200 دلار با « ماه بیز » ازدواج کند و وقتی ماه بیز به تبعیت آمریکا درآمد ،اورا طلاق بدهد .
به این ترتیب ماه بیز تبعه آمریکا شد .اما سال بعد پسرخاله او بنام « رضا ولی » که از افراد فامیل ماه بیز بود از ماه بیز خواست که با او ازدواج کند و بدینگونه « پسرخاله » را نیزبه تبعیت آمریکا درآورد .وبعد از او طلاق بگیرد .ماه بیز هم چنین کرد .این دو ازدواج تقلبی و قابل تعقیب در پرده ماند تا آنکه پلیس « ماه بیز » را به جرم رقص برهنه در کاباره توقیف کرد .آنوقت بود که پرونده های ماه بیز که اکنون با نام « ایو ون دانژه » محبوب میلیون ها آمریکایی بود ،بمیان آمد و ناگهان راز ازدواج تقلبی او فاش شد .
و سرانجام « ایوون دانژه » دولت و رئیس جمهوری آمریکا را شکست داد ،همانجا ماند ،ودوباره به میان مردم برگشت .واین خبر را خبرگزاری های بزرگ به سراسر دنیا مخابره کردند !زیرا اکنون نه تنها مردم سراسر ایالات متحده ماه بیز (ایوون دانژه )را با تمام وجود دوست داشتند ،بلکه آوازه او از مرزها گذشته و به گوش سایر جهانیان نیز رسیده بود .
همان روزها «ایوون دانژه » در نامه ای برای مادرش نوشت :« مادر من موفق شدم ! امریکا به طرفداری از من برخاست وحالا من باز در آمریکا می مانم .مثل سابق سه اتومبیل گرانقیمتم را خواهم داشت .مثل سابق روزی 100 دلار پول استحمام در حمام شیر خواهد شد ،مثل سابق مردم مرا تشویق خواهند کرد ،و محمدحسین و حمید مثل سابق درس شان را خواهند خواند »
درآن هنگام ،حمید برادر بزرگتر و محمدحسین برادر کوچک « ایوون » در آمریکا پیش خواهرشان زندگی می کردند .هرکدام
« جاگوار » قرمز رنگی زیر پا داشتند و هر دو در دانشکده هایشان از لحاظ ثروت انگشت نما بودند ،زیرا که خواهرشان ماهی 900000تومان درآمد داشت .
کاخ کرملین و سینه های ایوون دانژه !
همانطور که برج ایفل سمبل فرانسه ،هاید پارک لندن سمبل انگلستان ،کاخ کرملین سمبل شوروی ،و برج پیزا سمبل ایتالیا است .«لوس آنجلس »نیز تا چندی پیش یک سمبل داشت و آن "گلدن بریج " (پل طلایی ) بود .ولی اکنون لوس آنجلس سه سمبل دارد ،یکی گلدن بریج ،و دو تای دیگر دو گوی سفت و لغزان سینه های ایوون دانژه !
چهارماه پیش بود که روزنامه های سانفرانسیسکو نوشتند ک«ایوون دانژه » بره ایرانی ،با « جورج براتا » میلیاردر معروف و صاحب مشهورترین کاباره های ایالات متحده که به سلطان کاباره های جهان معروف است ،قراردادی بست که طبق آن شبی نیم ساعت در کاباره «اف .برادوی » با سینه های برهنه برقصد و سالی یک میلیون دلار (هشت میلیون تومان )دستمزد بگیرد .
اما آخرین خبری که در مورد « ایوون دانژه »در لاس و گاس مثل انفجاربمب صدا کرد و بعد در تمام ئنیا پیچید ،خبری داغ و غوغابرانگیز بود :
ایوون دانژه با « دوس براتا » فرزند « جورج براتا » سلطان کاباره های جهان ازدواج می کند
عروسی در قصر سزار
از یک هفته قبل »لاس وگاس »شهر میلیاردرها چراغانی شد .قصر سزار ،عظیم ترین ساختمان سانفرانسیسکو ،خود را برای هیجان انگیزترین میهمانی سال آماده کرده بود .همه چیز حاضر بود .شخصیت های بزرگ پول ،سیاست ،علم ، ادب و هنر ،دراین میهمانی شرکت داشتند .
در میان میهمانان چهره های جالب و نام آور بسیار دیده می شد :«پل گتی »ثروتمندترین مرد روی زمین ،« باب هیلتون » سلطان هتل داران جهان ،« راجرویتمن »کارخانه دار مشهور و وزیر اقتصاد سابق ایالات متحده که ماه قبل با یک دختر18 ساله ژاپنی ازدواج کرد .
هنرپیشگان و هنرمندان سینمای جهان همچون « جری لوئیس »،« ری چارلز »، « الیزابت تیلور » ،« ریچارد برتون » ،
« دین مارتین » ، « فرانک سیناترا » ، «سامی دیویس » ،« میا فارو » و...نیز شخصیت های ادبی آمریکا و عده زیادی شعرا ، نویسندگان ،میلیلردرها ، بانکداران ، کارخانه داران ، هنرپیشگان ،کارگردانان و تهیه کنندگان سینمایی ،ازگوشه وکنار ایالات متحده در قصر سزار جمع شده بودند .
پایان قسمت دوم

مجله روشنفکر /شماره 786 / آذرماه 1347


No comments:

امتیاز بدهید