Tuesday, July 29, 2008

کلیه نسخه های فیلم " آخرین تانگو در پاریس " سوزانده می شود .!


گوشه هایی از گزارش خبرنگار مجله ستاره سینما از رم
کلیه نسخه های فیلم " آخرین تانگو در پاریس " سوزانده می شود .!
آخرین تانگو " هنوز هم جنجال آفرین است .فیلمی که در سراسر نقاط جهان جنجال بپاکرد. و میلیون ها نفر از مردم متعصب در اقصی نقاط دنیا برتولوچی سازنده آن را تکفیر نمودند .حتی کار بجایی رسید که از واتیکان تقاضاشد رسما برتولوچی را از جامعه کاتولیک ها طرد نمایند .
...براندو در یک پلان از آخرین تانگو در پاریس در کنار پیاده رو با "ماریا اشنایدر " هم آغوش می شود واین به عقیده منقد معروف مجله سینمائی مووی لایف کاری است که فقط از سگهای ولگرد در گوشه کنار خیابان ها میتوان انتظار داشت .
یک دادگاه قضایی رم دستور داده است کلیه نسخه های فیلم "آخرین تانگو در پاریس " که از ساخته های برناردو برتولوچی "فیلمساز معروف ایتالیایی می باشد سوزانیده شود و همراه با نگاتیوهای آن ازبین برود !
برناردو برتولوچی گفته است ...گفته است تصمیم دارد از "جیووانی لئونه " رییس جمهور رسما تقاضای بخشودگی نماید.
برناردو برتولوچی در نامه ای که به ریس جمهور ایتالیا نوشته است .تقاضاکرده که در صورت عدم بخشودگی وعفوفیلم وی از سوزانیدن ، بنا به رای دادگاه عالی رم ترجیع میدهد که فیلم وی در میدان مرکزی رم در محلی که در سال 1600 «جیاردو نوبروئو» فیلسوف مشهور ایتالیایی سوزانده شد به شعله های آتش سپرده شود .
برناردو برتولوچی ....اعلام داشته است که رای دادگاه مبنی برسوزانیدن فیلم وی منصفانه نمی باشد زیرا خود هیئت منصفه و ریس دادگاه از علاقمندان پر و پا قرص فیلم وی بوده و تا بحال چندین بار فیلم او را دیده و لذت برده اند !.
به نقل از مجله "ستاره سینما "/شماره 131 /فروردین ماه 1355

No comments:

امتیاز بدهید